خرما، بهترین - زولبیا و بامیه، بدترین‌

زولبیا و بامیه بدترین نوع شیرینی است که در ماه رمضان استفاده می‌شود زیرا به دلیل نوع پخت و ترکیبات آن مانند شکر و روغن فراوان، حاوی مقادیر زیادی از کالری است.
شیرینی که برای ماه رمضان توصیه می‌شود، خرما است که هم قند مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و همچنین این نوع قند مضرات قند معمولی را ندارد و دارای نمک‌هایی است که بدن از دست می‌دهد. 

خرما

بررسی‌ها نشان داده است در ماه رمضان چربی و قند خون بعضی از روزه داران افزایش می‌یابد و افراد دچار اضافه وزن می‌شوند که این به دلیل رفتارهای غلط تغذیه‌ای، پرخوری و افراط در برنامه غذایی است.

با وجود این نوع از رفتارهای تغذیه‌ای نه تنها انرژی دریافتی کم نمی‌شود بلکه بعضا انرژی دریافتی افراد روزه‌دار به علت افراط و پرخوری بیشتر هم می‌شود.

 خوردن سحری به منظور سلامتی بدن، مصرف مایعات را نیز در هنگام سحر ضروری است و  به عنوان منبع پروتئین، افراد روزه‌دار می‌توانند گوشت، مرغ، ماهی و یک یا دو عدد تخم‌مرغ و یا حبوبات را در هنگام سحر میل کنند، همچنین استفاده از نان، برنج، ماکارونی و یا یک پیاله ماست و نیز سبزی خوردن در هنگام سحر می‌تواند میزان بروز تشنگی و گرسنگی را طی روز کاهش دهد.

افراد روزه‌داری که در طول روز ضعف زیادی دارند،  هر چه میزان مواد غذایی حاوی پروتئین در زمان سحر افزایش یابد، ضعف و گرسنگی در طول روز کمتر می‌شود؛ بنابراین فرد روزه‌دار باید مقدار پروتئین بیشتری را در هنگام سحر مصرف کند.

 مهم‌ترین کمبودی که بدن انسان با آن مواجه می‌شود، آب، نمک و مواد قندی است؛ بنابراین فرد روزه‌دار باید روزه خود را با مایعات گرم مثل شیر، چای، آش و سوپ باز کند. ضمن این که در طبخ سوپ و آش اگر از سبزی استفاده شود نمک‌های مورد نیاز بدن مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم که در طول روز از دست رفته است، جبران خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد