السلام علی الحسین و ...

سخن از ارباب دلها و محبوب قلوب شیعیان حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام است .
آن امامی که محبتش در قلوب شیعیان نقش بسته و هر انسانی که کمتر اعتقادی به وجود ان جناب دارد در دل خود یک دریا از محبت بی کران آن بزرگوار احساس میکند.
بس خوشا و هزاران سعادت به کسیکه محبت این ارباب و مولا را در دل دارد :....

  [الأمالی للصدوق] القطان عن السکری عن الجوهری عن عمیر بن عمران عن سلیمان بن عمران النخعی عن ربعی بن خراش عن حذیفة بن الیمان قال رأیت النبی ص آخذا بید الحسین بن علی ع و هو یقول یا أیها الناس هذا الحسین بن علی فاعرفوه فو الذی نفسی بیده إنه لفی الجنة و محبیه فی الجنة و محبی محبیه فی الجنة

از امالی صدوق نقل شده حذیفة بن الیمان می گوید دیدم نبی اکرم (صلی الله علیه وآله و سلم) را در حالیکه دست حسین بن علی علیها السلام را گرفته و می فرمایند :
ای مردم  این حسین بن علی است .پس او را بشناسید .قسم به آنکس که جانم در دست اوست بدون تردید او در بهشت خواهد بود و محبین او هم در بهشت خواهند بود و همچنین کسیکه محب حسین ع را دوست بدارد
 حتی اگر کسی  حضرت اباعبدالله را دوست ندارد و فقط دوستدار ابی عبدالله را دوست بدارد در بهشت خواهد بود .
پس صد خوشا و سعادت به کسیکه محب یک دوستدار امام حسین ع باشد.

سخن بالاتر از بهشتی شدن است .محب ابی عبدالله علیه السلام  محبوب خداوند هم خواهد شد
در حدث نورانی و شریفی امده :
الترمذی بسنده عن یعلى بن مرة قال قال رسول الله ص حسین منی و أنا من حسین أحب الله من أحب حسینا
حسین از من است و من از حسینم .خدا کسی را که حسین را دوست بدارد دوست می دارد!

این خود نشانگر شدت و عظمت محبت خداوند به ابی عبدالله است که حتی محبان او را هم دوست دارد.
سخن به اینجا منتهی نمی شود. هنوز مقام محب ابی عبدالله بالاتر از این حرفهاست :

محمد الحمیری عن سعید عن نضر بن علی عن علی بن جعفر عن أخیه موسى قال أخذ رسول الله ص بید الحسن و الحسین فقال من أحب هذین الغلامین و أباهما و أمهما فهو معی فی درجتی یوم القیامة

رسول خدا ص دست امام حسن و امام حسین علیهماالسلام را گرفت و فرمود:
کسیکه این دو جوان و پدرشان و مادرشان را دوست بدارد پس چنین شخصی در قیامت  همراه من در درجه من خواهد بود

سبحان الله  همجواری با رسول خدا اشرف مخلوق خداوند و نزدیکترین مخلوق به خدا !

مقامی دیگر برای محب ابی عبدالله علیه السلام :
أبی عن سعد عن ابن عیسى عن أبیه عن عبد الله بن المغیرة عن محمد بن سلیمان البزاز عن عمرو بن شمر عن جابر عن أبی جعفر ع قال قال رسول الله ص من أراد أن یتمسک بعروة الله الوثقى التی قال الله عز و جل فی کتابه فلیتوال علی بن أبی طالب و الحسن و الحسین فإن الله تبارک و تعالى یحبهما من فوق عرشه
رسول خدا ص فرمودند :
هرکس بخواد به عروة الله الوثقی که خداوند در قرانش گفته تمسک جوید پس علی بن ابی طالب ع و حسن و حسین را دوست بدارد که خداوند متعال این ایشان را دوست دارد از بالای عرشش

اینها همه نشانگر شدت علاقه و محبت خداوند به ابی عبدالله است که خداوند چنین سفره ای را تنها برای محبان ابی عبدالله چیده.
زمانی که محبت داشتن به ابی عبدالله باعث بهشتی شدن انسان و هم جوار شدن انسان با رسول خدا ص هست کاملا مشخص می شود تا چه اندازه حضرت رب العالمین به وجود بنده و ولیش محبت دارد.
 و اما  بازتاب این محبت  و عشق از ابی عبدالله زمانی ظاهر می شود که خود ابی عبدالله مشتاق  وواله لقاء رب و خدای خویش هست .در روز عاشورا نصر (نام یک ملک)بر ابی عبدالله نازل گشت و سپس ابی عبدالله را مخیر بین پیروزی و لقاء الهی نمود .ابی عبد الله علیه السلام لقاء خداوند و وصل به محبوب و حیبیش را ترجیح داد.
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَکَمِ عَنْ سَیْفِ بْنِ عَمِیرَةَ عَنْ عَبْدِ الْمَلِکِ بْنِ أَعْیَنَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ لَمَّا نَزَلَ النَّصْرُ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ حَتَّى کَانَ بَیْنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ ثُمَّ خُیِّرَ النَّصْرَ أَوْ لِقَاءَ اللَّهِ فَاخْتَارَ لِقَاءَ اللَّهِ

واقعا این چیزی چز قدرت عشق نیست که سخت ترین بلاها بر کسی  وارد بشود ولی ذره ای وانمود نکند بلکه ابراز رضایت کامل هم داشته باشد (الهی رضا برضاک)
 ابی عبدالله در سخت ترین شرایط مانند (تشنگی ، غربت ، از دست دادن عزیزین کسان و وداع جانسوز با اهل و عیال)بازهم فریاد الهی رضا برضاک بر زبان داشت .حقیقتا این حال شامل کسی جز عاشق و دل باخته حضرت حق نمی شود !
 السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام
اخیرا سایت www.masomi.org امکاناتی را برای کاربران اینترنتی فراهم کرده تا هر فردی با هر عقیده و دینی، نظرات، اندیشه ها و سوالات خود را با دیگر کاربران مطرح نموده و به تبادل افکار بپردازند.

هشدار: در زمان ورود ممکن است ابتداء شوکه شوید که سایت را اشتباه وارد شده اید. اصلا تعجب نکنید پیش از هر تصمیمی به بخش انجمن سایت رفته و مقالات آن را مرور کنید. سپس اگر مایل بودید ثبت نام کنید.

این امکانات موقعیت منحصر بفردی را برای کسانی که می خواهند نظرات، عقاید، اطلاعات علمی، اندیشه های شخصی و احساسات خود را با کاربران بیشتری در میان بگذارند ایجاد کرده. بخصوص افرادی که دارای وبلاگ شخصی هستند می توانند پس از ثبت نام آدرس وبلاگ خود را وارد کرده تا بازدیدکنندگان بیشتری از وبلاگشان دیدن نمایند.

ضمنا در صورت ورود به انجمن در بخش نوشته های شخصی لطف کرده و به نظر خواهی من پاسخ دهید.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد