خرما، بهترین - زولبیا و بامیه، بدترین‌

زولبیا و بامیه بدترین نوع شیرینی است که در ماه رمضان استفاده می‌شود زیرا به دلیل نوع پخت و ترکیبات آن مانند شکر و روغن فراوان، حاوی مقادیر زیادی از کالری است.
شیرینی که برای ماه رمضان توصیه می‌شود، خرما است که هم قند مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و همچنین این نوع قند مضرات قند معمولی را ندارد و دارای نمک‌هایی است که بدن از دست می‌دهد. 

خرما

بررسی‌ها نشان داده است در ماه رمضان چربی و قند خون بعضی از روزه داران افزایش می‌یابد و افراد دچار اضافه وزن می‌شوند که این به دلیل رفتارهای غلط تغذیه‌ای، پرخوری و افراط در برنامه غذایی است.

ادامه مطلب ...

حکومت خدا

چرا ما از اثبات مغایرت بین حکومت اسلامی و دمکراسی می هراسیم؟

شهید آوینی

زیرا هنوز در فضای فرهنگی غرب نفس می کشیم  و در تبلیغات جهانی غرب، حکم بر این قرار گرفته است((که هر  چه غیر دمکراسی است ، استبداد است))خیر اینچنین نیست ، دمکراسی(حکومت مردم) در برابر تئوکراسی (حکومت خدا) است و حکومت خدا لزوما غیر مردمی نیست. چنانچه دمکراسی در غرب نیز به اعتقاد ما اکنون در یک حاکمیت استبدادی پنهان، صورت بسته است.

شهید سید مر تضی آوینی

سوال حضرت یحیی از شیطان!

شیطان نزد پیامبران الهى مى آمد و بیشتر از همه با حضرت یحیى انس ‍ داشت .

روزى حضرت یحیى به او گفت :من از تو سؤالى دارم.

شیطان در پاسخ گفت :مقام تو بالاتر از آن است که سؤال تو را جواب ندهم ، هر چه مى خواهى بپرس ‍ پاسخت را خواهم داد.

حضرت یحیى گفت: دوست دارم دامهایت را که به وسیله آنها فرزندان آدم شکار کرده و گمراه مى‌کنى، به من نشان دهى .

شیطان گفت: با کمال میل....

ادامه مطلب ...

کسب آمادگی برای ماه رمضان

خداوند متعال اوقات خیرونفع را مختص به یک زمان خاص ویک وقت معین محدود نگردانیده بلکه ساحه ومجال آنرا برای بندگانش باز گذاشته تا اینکه تشنگان عبادت وریاضت درسال دوازده ماه ودرروز بیست وچهارساعت فرصت بیابند تا اینکه یاد خدارا بکنند وازاوبرای درگذشت ازگناهانشان طلب مغفرت نمایند.

ازهمین رو دوازده ماهی که بنام ماهای هجری قمری یاد میگردند وتقویم اسلامی به آنها بناء یافته هریکی ازاین ماه ها خصوصیات بخصوص خودرا دارا می باشند که انسان مسلمان میتواند درروشنی احادیث منقوله واعمال بجاآورده ازبهترین ومحبوبترین خلق خدا یعنی پیامبرنامدار، تاجدار هردوجهان ورحمه للعاملین محمد مصطفی صل الله علیه وسلم، اعمال وکردار خودرا درست نموده وهمیشه دریک سیرعبادتی که ما لامال ازطاعت وعبادت بوده باشد حرکت نموده طالب هدایت شود.
یکی ازاین ماه ها بنام ماه...

 

روزه گرفتن - به یاد خداوند مشغول بودن - صله رحم نمودن - ازگناه توبه کردن

ادامه مطلب ...

فضیلت ماه شعبان

شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌نمود و مى‌فرمود اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟ این ماه شعبان است و حضرت رسول صلى الله علیه و آله مى‌فرمود شعبان ماه من است پس در این ماه...

...اعمال مشترکه ماه شعبان  -  اعمال مختصه ماه شعبان...

ادامه مطلب ...